Żabka to sieć sklepów spożywczych, która oferuje mieszkańcom Polski spersonalizowane usługi. Pierwszy sklep pod tym szyldem otworzono w Swarzędzu pod Poznaniem w 1998 roku. Od tamtej pory, za sprawą dogodnej lokalizacji i szerokiego asortymentu, liczba klientów przybywa z roku na rok. Aż do tej pory, Żabka wspiera przedsiębiorczość lokalną i tworzy ponad 60 tys. miejsc pracy dla swoich franczyzobiorców.
Żabka stała się częścią Grupy Żabka, w skład której wchodzą marki działające zarówno w kanałach fizycznych, jak i cyfrowych. 93% Polaków rozpoznaje markę, a ponad 10 000 placówek znajduje się w otoczeniu. Od 2021 r. Żabka zaczęła oferować znacznie więcej usług niż tylko sklepy – w jej portfolio znajdują się m.in. Maczfit, catering dietetyczny dostarczający prawie 20 mln posiłków w 2022 r., Dietly, największy marketplace cateringów dietetycznych oraz Żabka Jush, wiodący gracz w kategorii q-commerce. Żabka to teraz centrum handlowo-usługowe, które zawiera kawiarnie, bankomaty, punkty pocztowe oraz kolektury Lotto.
Grupa Żabka stale stara się dostarczać klientom wygodę i bliskość, wdrażając nowe formaty sklepów, które zaspokoją potrzeby konsumentów w różnych sytuacjach życiowych. Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka i dyrektor zarządzający Żabka Polska, podczas konferencji prasowej w Poznaniu podkreślił, że podstawą działalności jest sieć tradycyjnych sklepów osiedlowych, ale sieć z powodzeniem funkcjonuje także w nowych formatach, jak np. sklepy bezobsługowe czy sezonowe.
„Otwieramy 1000 sklepów rocznie. Z okazji 25-lecia w portfolio Żabki pojawią się aż trzy nowe unikatowe placówki, których otwarcie planujemy jeszcze w tym roku. Będą wśród nich: sklep hybrydowy w Warszawie, łączący tradycyjną placówkę z autonomiczną Żabką Nano; pierwsza Żabka Drive w podwarszawskim Piasecznie, w której kierowcy, bez wysiadania z auta, będą mogli skorzystać z oferty gastronomicznej oraz placówka nr 10 000 w Starym Browarze w Poznaniu, gdzie znajdzie się m.in. dobrze znane klientom Żabki Nano nowatorskie rozwiązanie – robot Robbie, który będzie serwował kultowe hot dogi” – powiedział.
„Żabka należy do grona najbardziej innowacyjnych sieci franczyzowych na świecie. Wdrażane i funkcjonujące u nas narzędzia wspierają współpracujących z nami przedsiębiorców w efektywnym zarządzaniu sklepami, podnoszeniu kompetencji własnych oraz ich zespołów, a także w systematycznym rozwoju biznesu” – wyjaśnił Adam Manikowski.
Żabka to sieć sklepów, która wspiera polską przedsiębiorczość. Aktualnie sieć współpracuje z 8 600 franczyzobiorców, którzy zapewniają blisko 60 000 miejsc pracy. Żabka wprowadza również narzędzia cyfrowe, które pozwalają na większą stabilność, dochodowość i poprawę pozycji sklepów na rynku.
Sieć Żabka wspiera również polskie firmy poprzez wyposażanie sklepów w nowoczesne urządzenia i narzędzia technologiczne. Takie wsparcie ułatwia prowadzenie działalności, a także może przyczynić się do wzrostu sprzedaży.
Żabka nieustannie wprowadza innowacje technologiczne, które służą poprawie jakości usług świadczonych przez sieć. Dzięki temu franczyzobiorcy otrzymują najnowsze narzędzia, które ułatwiają prowadzenie sklepów i zapewniają im najwyższy poziom obsługi klientów.
„Zawsze podkreślam, że Żabka ma dwa serca. Jedno z nich bije dla klientów, drugie dla franczyzobiorców. Bez jednych i drugich nie bylibyśmy w tym miejscu, w którym jesteśmy teraz” – zaznaczył.
Manikowski podkreślił, że osiągnięcie sukcesu przez grupę Żabka byłoby niemożliwe bez franczyzobiorców, którzy stanowią serce firmy.
Żabka Polska działa w wielu sektorach, w tym w usługach, wsparciu dla polskich dostawców i startupów, jest odpowiedzialnym pracodawcą, inkubatorem nowych technologii i rozwiązań oraz producentem innowacyjnych produktów, w tym dobrego żywienia, jak na przykład z programu „Porcja DobreGO!”.
Przedstawiciel Grupy Żabka wyraźnie zaznaczył, że bez franczyzobiorców, którzy stanowią fundament firmy, nie byłoby możliwe osiągnięcie sukcesu.
Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich, podkreśliła, że odpowiedzialność jest głęboko zakorzeniona w DNA Grupy Żabka. Firma skupia się na tym, aby ich działania przynosiły korzyści nie tylko klientom, ale także interesariuszom, środowisku, społeczności i planecie. W związku z tym, w 2021 roku, Żabka wdrożyła Strategię Odpowiedzialności (ESG) ściśle zintegrowaną ze strategią biznesową firmy oraz opublikowała swój pierwszy Raport Odpowiedzialności.
„W centrum naszej uwagi jest człowiek i jego potrzeby, nie zapominamy jednak o wspólnej odpowiedzialności za środowisko naturalne oraz nasze najbliższe otoczenie. Zadowolenie klienta, franczyzobiorcy, pracowników, partnerska współpraca z dostawcami oraz troska o lokalne społeczności i bardziej przyjazne środowisku działania operacyjne są filarami działań Żabki w obszarze ESG” – wyjaśniła Anna Grabowska.
„W grudniu 2022 r. w Bydgoszczy uruchomiliśmy pilotażowy program >>Zielona Odnowa<<, w ramach którego klienci mają możliwość oddawania jednorazowych opakowań po napojach we wszystkich 121 Żabkach zlokalizowanych w mieście. Od stycznia br. w ramach pilotażu zebrano blisko 2,5 mln butelek i puszek aluminiowych” – zaznaczyła, dodając, że wkrótce podobny program ruszy w Zielonej Górze.
Żabka aktywnie wspiera również działania mające na celu ograniczenie zużycia plastiku i zachęcanie do recyklingu, jako jednego ze sposobów na ograniczenie produkcji pierwotnego tworzywa. Firma poświęciła się również społecznym inicjatywom, wyznaczając obszary ważne dla lokalnych społeczności i przyczyniając się do realnej i długotrwałej zmiany. Od 7 lat Żabka wraz z franczyzobiorcami realizuje program „Dobry Staż w Żabce”, który ma na celu pomoc młodym osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym.
Grupa Żabka stale zabiega o ograniczenie zużycia plastiku i przyczynia się do recyklingu, aby zminimalizować produkcję pierwotnego tworzywa. Ponadto, firma wzięła na siebie zadanie wspierania lokalnych społeczności, określając cele i dążąc do długotrwałych zmian. Przez ostatnie 7 lat Żabka wraz z franczyzobiorcami aktywnie wspiera program „Dobry Staż w Żabce”, który ma na celu pomoc młodym osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym.
Żabka stale dąży do zmniejszenia zużycia plastiku i wspiera recykling, jako metodę ograniczenia produkcji pierwotnego tworzywa. Ponadto, firma angażuje się w społeczne inicjatywy, określając cele i dążąc do długotrwałych zmian. Przez ostatnie 7 lat Żabka wraz z franczyzobiorcami aktywnie prowadzi program „Dobry Staż w Żabce”, mający na celu pomoc młodym ludziom zagrożonym wykluczeniem społecznym.
Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl