Najważniejszy dla zarządu i pracowników powinien być cel. Jego osiągnięciu służą nowatorskie i innowacyjne modele zarządzania, a firmowe zespoły mają tworzyć wartość dodaną. Dodatkowo, według teoretyków, dzisiejsze firmy to strumienie danych – na tym polega digitalizacja. Jak transformować organizacje, jak je digitalizować w perspektywie zarządzania zespołami pracowników?
„Dawno temu postawiliśmy na transformację w stronę modelu zwinnego, od dawna jesteśmy Agile. Oczywiście warstwa technologiczna jest ważna i powinna wspierać całą strukturę firmy. Jednak podstawową wartością jest zdecentralizowanie organizacji, nakierowanie pracowników na współpracę w osiąganiu celów, a nie na procesy i procedury. To sprawdza się świetnie” – przekonywał Paweł Holnicki-Szulc, dyrektor obszaru Business & Risk Solutions, ING Hubs Poland.
Paweł Holnicki-Szulc przytoczył wypowiedź Daniela Eka, założyciela Spotify: „Naszym celem jest popełniać błędy szybciej niż ktokolwiek inny” – co wskazuje na potrzebę niekonwencjonalnego myślenia w zarządzaniu.
„Daj ludziom zarządzać organizacją, pozwól im na inicjatywę. Tego typu, otwarte podejście, stało się szczególnie widoczne po pandemii. Zrozumieliśmy, że bezpośrednia współpraca i kontakt fizyczny są wartościami i nie chcemy z nich rezygnować. Żeby działać najlepiej, najwydajniej, musimy być blisko siebie – wskazywał Paweł Holnicki-Szulc. – Oczywiście wspieramy elastyczność, pozostawiając oprócz współdziałania przestrzeń do pracy indywidualnej. To pracownicy wybierają, kiedy działają najlepiej i najwydajniej. O pracowników w czasach rywalizacji, globalizacji warto dbać, dostrzegać wartość w różnorodności, stąd częścią naszej filozofii w obszarze wellbeing jest zdanie: jesteśmy różni i to robi różnicę” – uzupełnił.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl