Polityka i społeczeństwo

Poznań-Wolsztyn: modernizacja skończona dzięki unijnym funduszom

Dziś oddano do użytku zmodernizowany peron w Grodzisku Wielkopolskim, będący kolejnym etapem rewitalizacji linii kolejowej Poznań – Wolsztyn. Inwestycja, współfinansowana ze środków europejskich i obejmująca odcinek między Drzymałowem, a Wolsztynem, kosztowała około 115 mln zł.

Stacja kolejowa w Grodzisku Wielkopolskim została wzbogacona o kolejny peron, który został gruntownie wyremontowany. Osoby mające trudności z poruszaniem się będą mogły korzystać z nowych wiat, ławek oraz czytelnych tablic informacyjnych. Dodatkowo, w celu ułatwienia nawigacji, szczególnie osobom niewidomym, na peronie została ułożona specjalna nawierzchnia z wypukłymi elementami i ścieżkami naprowadzającymi.

„Efektywne wykorzystanie środków krajowych i unijnych zwiększa atrakcyjność kolei, zarówno na trasach międzynarodowych, krajowych, jak i regionalnych. Prace wykonane między Drzymałowem a Wolsztynem zapewniają bardziej komfortowe podróże, a mieszkańcy Grodziska Wielkopolskiego zyskali m.in. wygodne perony, które zapewniają dogodny dostęp do kolei” – powiedział, cytowany w komunikacie PKP PLK, wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Nadchodzące dni przyniosą wielkie zmiany na lini kolejowej nr 357 na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn. Prace rewitalizacyjne, współfinansowane z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, zostały ocenione na ok. 115 mln zł. Wykonawcy przygotowują się do finalizacji projektu, który zakończy się w trzecim kwartale bieżącego roku. Prace okołotorowe dotyczą m.in. budowy dróg technologicznych, a także przejścia podziemnego, ułatwiającego dostęp do peronów.


Dystrybucja: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM