Biznes i finanse

Impact’22: efektywność pracowników wzrosła po pandemii

Jak podkreślali uczestnicy dyskusji, pandemia miała wpływ na zmiany sposobu działania wielu firm.

„Wielu pracowników pracowało zdalnie i stali się dzięki temu bardziej efektywni” – zauważyła Erin Meyer, profesor w INSEAD, międzynarodowej szkole biznesu.

„Musieliśmy przekuwać problemy w możliwości. Biuro okazało się niepotrzebne, ale i przekonaliśmy się, że tylko zdalnie pracować się nie da” – wtórował jej Bartosz Ciołkowski z Mastercard Europe.

Mario Shiliashki z PayU uważa, że pandemia i praca zdalna paradoksalnie skróciły odległość pomiędzy biurami i ludźmi. Elastyczność pracowników wzrosła.

„Powrót do biura stał się pretekstem do zbudowania lepszego, bardziej elastycznego i przyjaznego środowiska pracy” – przekonywał Mario Shiliashki.

Anna Grabowska ze spółki Żabka Polska zauważyła, że wzrost elastyczności pracowników to niezwiększona kontrola, a raczej większe zaufanie i więcej odpowiedzialności zarówno po stronie pracownika, jak i pracodawcy.

„Menedżerowie mają służyć organizacji pomocą w wynajdowaniu innowacji, nowych rozwiązań. W stworzeniu otwartego środowiska” – mówiła Anna Grabowska ze spółki Żabka Polska.

Dla Erin Meyer najlepsze podejście do zmian to polityka drobnych kroków i podejmowanie drobnych decyzji.

Anna Wróbel z Allegro zwróciła uwagę, że dobiegająca końca pandemia pozwoliła firmom na sprawdzenie zdolności adaptacyjnych i poznanie granic organizacji.

„Dla kultury firmy kluczowa jest gotowość do podejmowania działań” – podsumowała Anna Wróbel z Allegro.

Moderatorem panelu dyskusyjnego „Building a Team Culture of Innovation, Speed and Flexibility” był Dan Ram.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 


Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM