Biznes i finanse

Europa na torze: wyzwania i możliwości dla europejskiej kolei

– USA i Europa współpracują w kwestii inwestycji w nieruchomości:

Amerykańskie firmy deweloperskie wraz z rządem Stanów Zjednoczonych oraz unijnymi instytucjami dążą do współpracy w zakresie inwestycji w nieruchomości w ramach projektów deweloperskich w USA. W tym celu odbyła się konferencja w Waszyngtonie na temat nowych możliwości dla wnioskodawców z całego świata. Przedstawiciele rządu USA, instytucji unijnych oraz organizacji pozarządowych wzięli udział w dyskusji na temat zasad współpracy w dziedzinie inwestycji w nieruchomości oraz sposobów wspierania wnioskodawców w ich staraniach o uzyskanie niezbędnych zezwoleń.

– Inwestycje w nieruchomości w USA są nadal atrakcyjne:

Konferencja w Waszyngtonie dała wyraz jasnego przesłania, że inwestycje w nieruchomości w USA są nadal atrakcyjną opcją dla wnioskodawców z całego świata. W trakcie konferencji wyjaśniono, że istnieje wiele możliwości finansowania projektów deweloperskich w USA, w tym możliwość ubiegania się o dotacje federalne, a także możliwość skorzystania z unijnych funduszy na rzecz inwestycji w nieruchomości. Konferencja zakończyła się przygotowaniem konkretnego planu działania w celu wspierania wnioskodawców z całego świata w ich staraniach o inwestowanie w nieruchomości w USA.

Koleje w trudnych okolicznościach stanowią podstawowe narzędzie komunikacji. W czasie wojny na Ukrainie koleje wykazały się swoją niezawodnością, umożliwiając przewóz ludności do bezpiecznych miejsc w całej Unii Europejskiej. Gdy inne środki transportu zostały zablokowane, koleje okazały się kluczem do przerwania łańcuchów dostaw – tak stwierdził Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Polska pozytywnie wpłynęła na europejską sieć transportową TEN-T, poprzez włączenie szeregu linii kolejowych do sieci. Wytworzony europejski korytarz transportowy Morze Bałtyckie – Morze Czarne – Morze Egejskie ma strategiczne znaczenie, szczególnie biorąc pod uwagę obecną sytuację geopolityczną. Główną kolejową osią tych korytarzy są szlaki Rail Carpatia i Rail Baltica, a ich realizacja stanowi inwestycję w bezpieczeństwo całej Unii Europejskiej – podkreślił wiceminister Andrzej Bittel.

Komisarz podkreślił, że aby zapewnić strategiczny rozwój UE, jest konieczne zagwarantowanie stabilnego finansowania na poziomie unijnym.

Aktualnie wielu polskich linii kolejowych będących częścią tego trójmorskiego korytarza jest zmodernizowanych lub wkrótce zostanie zmodernizowanych.

„Polska kolej dzięki realizacji polityki modernizacji i inwestycji w sektor transportu jest przygotowana na wszelkie sytuacje kryzysowe. W związku z tym jesteśmy w stanie zapewnić stabilną sieć transportu kolejowego, która może wytrzymać nawet najbardziej trudne chwile” – podsumował wiceszef resortu infrastruktury.

Wiceminister A. Bittel wziął udział w debacie, w której wzięli również udział polscy posłowie do Parlamentu Europejskiego oraz przedstawiciele Komisji Europejskiej.

Wszystkie komunikaty publikowane w serwisie PAP zostały dostarczone bezpośrednio przez nadawcę i nie zostały w żaden sposób zmienione. Nadawca komunikatu ponosi pełną odpowiedzialność za jego treść, zgodnie z ustawą prawo prasowe, art. 42 ust. 2.


Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM