Biznes i finanse

Komfortowa podróż po niskiej cenie – PKP Intercity oferuje milion biletów!

PKP Intercity odnotowało wzrost przewozów pasażerskich w ciągu minionych 8 miesięcy – 45 mln podróżnych zostało przewiezionych pociągami spółki. Aby zachęcić do kolejnych podróży, PKP Intercity wprowadza milion biletów w superpromocyjnych cenach – od 19 zł za bilet na połączenia lokalne, a od 49 zł za przejazd Pendolino – poinformował Tomasz Gontarz, wiceprezes spółki PKP Intercity.

„Kondycja spółki PKP Intercity jest bardzo dobra. Jesteśmy w świetnej sytuacji finansowej i przewozowej. Naszą misją jest przewożenie pasażerów koleją. I ten rok jest absolutnie rekordowy w porównaniu do poprzednich okresów. Od stycznia do końca sierpnia przewieźliśmy 45 mln pasażerów. To o 8 mln więcej niż w analogicznym okresie roku temu, a na koniec roku z pewnością przekroczymy liczbę 60 mln osób” – twierdzi Tomasz Gontarz, wiceprezes spółki PKP InterCity.

Ponadto wprowadziliśmy bilety na podróże w obie strony w cenie jednego biletu, dzięki czemu klienci mogą przejechać dwa razy w cenie jednego biletu. Aby jeszcze bardziej zachęcić pasażerów do podróżowania koleją, wprowadziliśmy możliwość rezerwacji biletów online i możliwość skorzystania z specjalnych okazji i promocji dla klientów.

Oczywiście, w naszej ofercie są również bilety dla rodzin, osoby starsze i osoby niepełnosprawne, a także bilety ulgowe dla studentów i uczniów. Wiemy, jak ważne jest, aby podróżować w komforcie i bezpiecznie, dlatego nasze pociągi są regularnie konserwowane.

PAP: Czy przewoźnik zamierza wprowadzić dodatkowe rabaty dla pasażerów?

T.G.: Oczywiście, że tak. Przygotowaliśmy system rabatów, który będzie uwzględniał indywidualne potrzeby naszych pasażerów. Będą oni mogli skorzystać z promocyjnych cen na bilety, korzystając z kodów rabatowych. Będziemy też oferować specjalne wyprzedaże, które będą dostępne w naszej aplikacji mobilnej.

PAP: Jakie są najważniejsze cele PKP Intercity na rok 2020?

T.G.: W ciągu tego roku chcemy zintensyfikować inwestycje w tabor, który jest wciąż udoskonalany. Przygotowania do wprowadzenia nowych pociągów są już w toku i wkrótce staną się one dostępne dla naszych pasażerów. Chcemy również zmodernizować nasze stacje, aby ulepszyć komfort pasażerów.

PAP: Jakie są najważniejsze zadania PKP Intercity na rok 2020?

T.G.: Obecnie skupiamy się na zapewnieniu jak najwyższej jakości usług naszym pasażerom, aby zapewnić im jak najlepsze doświadczenia podróży. Chcemy również ulepszyć infrastrukturę, tak aby podróże były szybsze i bardziej bezpieczne. Pracujemy również nad rozwojem naszych produktów i usług, aby zaspokajać potrzeby naszych klientów.

Inwestujemy także w infrastrukturę. W ostatnim czasie wyremontowaliśmy większość torów, modernizujemy stacje kolejowe oraz wprowadzamy nowe systemy zarządzania ruchem, aby zapewnić naszym pasażerom najwyższe bezpieczeństwo i jakość podróży.

Ponadto, wspieramy też programy edukacyjne, aby wzmocnić świadomość społeczną w zakresie korzystania z transportu kolejowego. Dzięki nim wzrasta również zaufanie do naszej firmy, co wpływa na wzrost liczby pasażerów.

PAP: Co jest następnym krokiem dla PKP Intercity?

T.G.: Obecnie pracujemy nad nową usługą pozwalającą na łatwiejszy dostęp do informacji o kursach i połączeniach. Pracujemy również nad usługą wirtualnego zwrotu biletu, która umożliwi pasażerom łatwiejszy i szybszy zwrot biletów. Oprócz tego, planujemy wdrożyć nowe usługi w zakresie zarządzania wagony i komunikacji z pasażerami.

PAP: Jakie są zalety tej lokomotywy?

T.G.: Główną zaletą naszej lokomotywy jest jej funkcjonalność. Posiada wszystkie najnowocześniejsze systemy, które zapewniają bezawaryjną i bezpieczną jazdę. Posiada też zaawansowany system komunikacji, który umożliwia szybkie i bezpieczne przesyłanie informacji do dyspozytora. Ma również bardzo nowoczesny system sterowania, co zapewnia optymalną wydajność.

PAP: Jakie są plany w zakresie produkcji tej lokomotywy?

T.G.: W najbliższych miesiącach planujemy wyprodukować około 200 sztuk naszej lokomotywy. Jesteśmy przekonani, że będzie ona szybko znajdować swoich nabywców, ponieważ jest ona najbardziej zaawansowaną technologicznie lokomotywą na rynku.

PAP: Co zapewnia wysoka prędkość lokomotywy?

T.G.: Nasza lokomotywa wielosystemowa posiada silnik o dużej mocy, który pozwala na uzyskanie wysokiej prędkości. Oprócz tego wyposażona jest w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, które zapobiegają niebezpiecznym sytuacjom na torze. Ponadto posiada wygodny i nowoczesny system informowania pasażerów o wszelkich zmianach w rozkładzie jazdy.

PAP: Jakie działania są podejmowane, aby zapewnić, że PKP Intercity będzie nadal eko?

T.G.: Będziemy kontynuować współpracę z PGE Energetyka Kolejowa, aby zwiększyć udział odnawialnych źródeł energii w naszym zasilaniu. Ponadto, nasza firma będzie dążyć do zmniejszenia zużycia energii poprzez modernizację istniejących pojazdów i zastosowanie technologii energooszczędnych. Zależy nam na tym, aby nasze usługi były jak najbardziej ekologiczne i zrównoważone.

PAP: Co jeszcze PKP Intercity robi, aby przyczynić się do ochrony środowiska?

T.G.: W ramach naszych działań na rzecz środowiska wspieramy rozwój odnawialnych źródeł energii, dbamy o zachowanie czystości naszych terenów i staramy się jak najlepiej wykorzystywać surowce. Przykładem tego jest nasza inicjatywa „Zero Waste”, w ramach której wprowadziliśmy programy recyklingu i ograniczania odpadów. Ponadto, współpracujemy z lokalnymi organizacjami, aby wspierać inicjatywy ochrony środowiska i edukować naszych klientów o zagrożeniach dla środowiska.

PAP: Czy można powiedzieć, że PKP Intercity jest przyjazne środowisku?

T.G.: Tak, można. Jesteśmy świadomi, że musimy zrobić więcej, aby chronić nasze środowisko. Dlatego wdrożyliśmy wiele inicjatyw, których celem jest zmniejszenie wpływu naszej działalności na środowisko. Naszym celem jest stałe doskonalenie naszych usług, aby stać się jeszcze bardziej ekologicznymi i przyjaznymi środowisku.

Ponadto planujemy wprowadzenie systemu darmowych ładowarek do ładowania samochodów elektrycznych. Będą one dostępne dla naszych pasażerów, którzy będą mogli skorzystać z nich w czasie pobytu na naszym dworcu. W ten sposób chcemy zachęcić do korzystania z samochodów wysoce efektywnych energetycznie, a także wspierać zrównoważony transport.

Drugim wyzwaniem jest zwiększanie konkurencyjności naszej oferty na rynku. Chodzi o to, abyśmy byli w stanie zaproponować naszym klientom bardziej elastyczne, przyjazne dla nich usługi – takie jak wygoda, szybkość i niezawodność. Jako przewoźnik musimy zapewnić, że nasza oferta jest jak najbardziej dostosowana do potrzeb naszych pasażerów. W tym celu stale rozwijamy naszą ofertę usług i udoskonalamy naszą infrastrukturę. Dzięki temu możemy dostarczyć naszym pasażerom jak najlepszą jakość usług.

PAP: Jakie wyzwania stoją przed PKP Intercity na najbliższe lata?

T.G.: Na najbliższe lata stawiamy sobie dwa główne wyzwania. Pierwsze to konieczność ciągłego rozwoju infrastruktury sieci kolejowej, który generuje utrudnienia dla pasażerów. Niezwykle ważne jest, abyśmy jako przewoźnik zapewnili możliwie najszybsze i najwygodniejsze przemieszczanie się naszych klientów. Drugim wyzwaniem jest dostosowanie oferty PKP Intercity do potrzeb naszych pasażerów, a więc tworzenie elastycznych, wygodnych i niezawodnych usług. Dzięki temu będziemy mogli dostarczać naszym klientom jakości, na jaką zasługują.

PAP: Jakie jeszcze wyzwania stoją przed PKP Intercity?

T.G.: Trzecie wyzwanie to wybudowanie sieci dużych prędkości. Będziemy budować kolejne odcinki linii dużych prędkości i przygotowywać się do wprowadzenia innowacyjnych technologii, które zwiększą bezpieczeństwo i wygodę podróżowania. Musimy też modernizować istniejące połączenia kolejowe i wprowadzać innowacje, aby zapewnić naszym pasażerom jeszcze lepszy poziom usług.


Źródło: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM