Postęp technologiczny zawsze przynosił korzyści dla ludzi, a człowiek kieruje tym procesem. Dzięki sztucznej inteligencji zyskujemy nowe narzędzia, które pozwalają nam rozwijać się jeszcze szybciej. O wpływie AI na rozwój e-commerce rozmawiali Agnieszka Czajka – General Manager OTOMOTO i Christian Gisy, CEO OLX Group, w najnowszym odcinku mOTO TEMAT. Podczas dyskusji poruszono temat analizy podobieństw i różnic w podejściu do biznesu na polskich i europejskich rynkach, przywołując ewolucję sposobu zakupu samochodów na przestrzeni ostatnich 20 lat.
mOTO TEMAT to seria dyskusji prowadzonych przez Agnieszkę Czajkę z ekspertami z dziedziny biznesu i motoryzacji. W trakcie tych spotkań omawiane są kwestie związane z aktualną sytuacją na rynku, wyzwaniami, przed którymi stoi branża oraz przewidywaniami, które kształtują codzienność motoryzacyjną.
W drugim odcinku nowej serii programu, objętej patronatem Forbes, Agnieszka Czajka rozmawia z Christianem Gisy, który ma duże doświadczenie w zarządzaniu rozwojem i ekspansją firm z branży marketplace i e-commerce, w tym usług finansowych, rozrywki i rynków internetowych. Wcześniej pełnił wiele ważnych funkcji, m.in. dyrektora finansowego w grupie Scout24, dyrektora zarządzającego w grupie AutoScout24 oraz dyrektora generalnego w Cinemaxx i Autodoc.
Konsumenci na całym świecie coraz bardziej cenią sobie wygodę i komfort.
Agnieszka Czajka, opierając się na swoim doświadczeniu zebranym na światowych rynkach, zauważa lokalne różnice pomiędzy krajami, lecz podkreśla, że priorytety konsumentów wszędzie pozostają jednakowe – to komfort, niezależnie od okoliczności. Dynamiczne otoczenie gospodarcze przyzwyczaiło nas do zmian, a technologia sprawia, że łatwiej się do nich dostosować i przyjąć te nowości za normę. Platformy, takie jak OLX czy OTOMOTO, przybliżają usługi do ich odbiorców i sprawiają, że korzystanie z nich jest transparentne i proste. W przypadku samochodów wygoda oznacza dostępność. Konsumenci, niezależnie od miejsca zamieszkania, zyskali dostęp do globalnego rynku motoryzacyjnego. Te nieograniczone miejscem możliwości mocno kontrastują ze wspomnieniami obojga ekspertów ze sposobem zakupu aut 20 lat temu, gdy platforma OTOMOTO pojawiła się w internecie.
„Choć sposób zakupu samochodu w ciągu ostatnich 20 lat zmienił się diametralnie, to podczas wyszukiwania informacji na platformach wciąż jesteśmy za mało precyzyjni i właśnie na tym polu może nas wspierać sztuczna inteligencja” – podkreślał Christian Gisy w rozmowie z Agnieszką Czajką. CEO OLX Group zauważył, że posługując się wyszukiwarką w sposób tradycyjny, nie jesteśmy tak dokładni, jak wtedy, gdy używamy mowy, a odpowiednie wykorzystanie narzędzi AI może to usprawnić.
Sztuczna inteligencja ma potencjał, aby jeszcze bardziej usprawnić nasze działania
Według Christiana Gisy w ciągu najbliższych 3-5 lat, algorytmy oparte na sztucznej inteligencji (AI) będą w stanie precyzyjnie określić nasze potrzeby zakupowe, przekierowując nasze zapytania do odpowiednich kanałów i filtrów. Dzięki temu konsumenci zyskają większą dostępność i przejrzystość usług w jak najkrótszym czasie.
Polski sektor motoryzacyjny odzwierciedla światowe trendy
Według Christiana Gisy, polski rynek motoryzacyjny jest miniaturą globalnego rynku automotive. Jest to możliwe dzięki rozmiarowi naszego rynku oraz różnorodności, tj. obecności japońskich, koreańskich i niemieckich marek oraz znaczącemu udziałowi importowanych samochodów w rejestracjach. Widać również, że nasz rynek czerpie z doświadczenia rynków zachodnich, gdzie elektromobilność odgrywa już istotną rolę, ale jednocześnie mierzy się z wyzwaniami związanymi z rynkiem wtórnym EV.
Cała rozmowa Agnieszki Czajki z Christianem Gisy jest dostępna na kanale YouTube OTOMOTO. Cykl mOTO TEMAT jest objęty patronatem medialnym Forbes Polska.
Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl